Besök Nordtrafik AB på Facebook!Besök Nordtrafik AB på Twitter!Prenumerera på Nordtrafik ABs RSS-flöde!

Nästa avgångar roro via Holland.


Nästa avgångar roro via Holland.

IMPORTERA BIL VIA HOLLAND: Genom att låta förtulla din bil i Holland kan du spara en del pengar. Veteranbilar betalar totalt 19% i Holland. Det enda kravet är att bilen är i hyggligt originalskick och är äldre än 30 år. Att jämföras med Svenska regler som gör det mycket svårt att få igenom en bil till veteranbilsklassificering. Går detta, ja då betalar du bara 12%. Men, I de allra flesta fall tvingas du betala totalt 38% i svenska tullen för en personbil.

Du kan skeppa din bil roro (roll on roll off) från USA via Holland till Göteborg. Nästa tre avgångar:

M/S H Trotter 281
Jacksonville 30/4
Baltimore 3/5
Amsterdam 14/5
Göteborg ca 22/5

M/S H Treasure 91
Jacksonville 19/5
Baltimore 22/5
Amsterdam 2/6
Göteborg ca 10/6

M/S H Traveller 278
Jacksonville 29/5
Baltimore 31/5
Amsterdam 13/6
Göteborg ca 23/6

Väntetiden i Amsterdam kan ibland "hoppa över en avgång" mao kan last stå i Amsterdam i väntan på nästa feederfartyg till Göteborg. Denna lösning är inte bra om du har bråttom med att få hem din last. Men om du vill spara pengar så är det enda alternativet. Vidare måste din bil fungera helt och hållet. Starta, vara körbar, ha fungerande bromsar och inga lösa grejer i bilen. Detta är ett krav från rederi såväl som US Customs.

För mer info, kostandsberäknig etc, Ring 031 - 65 61 80

Skrivet 2011-04-26 2019-12-05 11:03:44





Allmänna speditions- och uppdragsvillkor:

Alla uppdrag utförs som förmedlare i enlighet med NSAB 2000. Nordtrafik ansvarar som transportör endast när Nordtrafik uttryckligen åtagit sig ett sådant ansvar eller utfärdat konossement i eget namn. Annars ansvarar Nordtrafik som förmedlare. De allmänna villkoren NSAB 2000 finns att tillgå genom denna länk. Nordtrafik svarar inte för lösgods packat i bilar.




Nyhetsarkiv

Antal

Containerförmedling » 1
Containertrafik » 4
Containertrafik från Canada » 2
Dubai » 0
Ekonomi » 1
Export Containers, Nordamerika » 1
Export Iran » 1
Export Privatpersoner » 8
Export RORO » 4
Export RORO, Mellanöstern » 1
Export Styckegods till Afrika » 9
Filer & dokument » 0
Fjärran östern » 1
Fjärran Östern, Kina » 0
Flytta utomlands » 1
Handelskammareintyg » 2
Import Baltimore » 3
Import Florida » 2
Import Houston » 6
Import Los Angeles » 3
Import Miami » 2
Import New York » 1
Import San Fransisco » 2
Importera Båt från USA » 3
Importera Bil från USA » 10
Importera bil via Holland » 21
IT och Telekom » 0
Nordtrafik AB » 4
Nordtrafik Terminal » 2
Nordtrafik.SE » 1
Öppettider och ledighet » 20
Övrigt » 2
Paketservice New York - Göteborg » 1
Priser och kostnader » 2
Regler och regelverk » 13
Shipping for dummies: Märkning » 1
Shipping for dummies: Roro Gbg » 0
Tjänster » 1
Tracker » 0
Trafikinformation » 64
Transportförsäkring » 1
Tullverk och tull » 139
Veteranbilsförtullning i Sverige sk 12% » 2
Wheels & Wings » 6
Nordtrafik AB: Kontakta oss | Feedback | Sponsring
Tjänster: Tracker | Import | Importkalkyler | Export | Förtullning | Nordtrafik.SE | Översikt webbplats
Nyheter: Containerförmedling | Containertrafik | Containertrafik från Canada | Dubai | Ekonomi | Export Containers, Nordamerika | Export Iran | Export Privatpersoner | Export RORO | Export RORO, Mellanöstern | Export Styckegods till Afrika | Filer & dokument | Fjärran östern | Fjärran Östern, Kina | Flytta utomlands | Handelskammareintyg | Import Baltimore | Import Florida | Import Houston | Import Los Angeles | Import Miami | Import New York | Import San Fransisco | Importera Båt från USA | Importera Bil från USA | Importera bil via Holland | IT och Telekom | Nordtrafik AB | Nordtrafik Terminal | Nordtrafik.SE | Öppettider och ledighet | Övrigt | Paketservice New York - Göteborg | Priser och kostnader | Regler och regelverk | Shipping for dummies: Märkning | Shipping for dummies: Roro Gbg | Tjänster | Tracker | Trafikinformation | Transportförsäkring | Tullverk och tull | Veteranbilsförtullning i Sverige sk 12% | Wheels & Wings |
Nordtrafik AB - Internationella transporter © 1946 - 2019