Besök Nordtrafik AB på Facebook!Besök Nordtrafik AB på Twitter!Prenumerera på Nordtrafik ABs RSS-flöde!

Roro, Baltimore och Jacksonville via Holland till Göteborg


Roro, Baltimore och Jacksonville via Holland till Göteborg

IMPORTERA BIL VIA HOLLAND: Nästa två avgångar från USA via Holland till Göteborg som följer:

M/S H Traveller 268
Ets Jacksonville 2/10
Ets Baltimore 5/10
Eta Amsterdam 16/10
Göteborg ca 7 dagar senare.

M/S H Trotter 273
Ets Jacksonville 17/10
Ets Baltimore 20/10
Eta Amsterdam 31/10
Göteborg ca 7 dagar senare.

Notera att datum är ungefärliga. Vi reserverar oss för dåliga väder etc som kan komma att fördröja leverans.

Upphämtning av bilar i på Carlisle och Hershey marknaderna arrangeras!
Vid bokning behöver vi kopia av title's båda sidor samt bill of sale. Faxat eller scannat.

Jämförelse av tullkostnader Holland vs Sverige.
Personbil 30 år gammal och äldre
Holland
Tull 0%
Moms 6%

Sverige
Tull 10%
Moms 25%

Pick up truck 30 år gammal och äldre
Holland
Tull 0%
Moms 6%

Sverige
Tull 22%
Moms 25%

Det är mao mycket stor skillnad i kostnader vid import av veteranbilar. Din bil skeppas till Göteborg med ett stopp i Holland för förtullning. Leverans sker i Göteborg eller hem till dig om så önskas. Bil måste gå att köra ombord i fartygen. Inga lösa grejer får ligga i bilen. Krav från US Customs.

För information och bokningar, ring 031 - 65 61 80 och tala med Anna.

Alla uppdrag utföres i enlighet med NSAB 2000.
www.nordtrafik.se

Skrivet 2010-09-22 2019-12-06 09:52:56





Allmänna speditions- och uppdragsvillkor:

Alla uppdrag utförs som förmedlare i enlighet med NSAB 2000. Nordtrafik ansvarar som transportör endast när Nordtrafik uttryckligen åtagit sig ett sådant ansvar eller utfärdat konossement i eget namn. Annars ansvarar Nordtrafik som förmedlare. De allmänna villkoren NSAB 2000 finns att tillgå genom denna länk. Nordtrafik svarar inte för lösgods packat i bilar.




Nyhetsarkiv

Antal

Containerförmedling » 1
Containertrafik » 4
Containertrafik från Canada » 2
Dubai » 0
Ekonomi » 1
Export Containers, Nordamerika » 1
Export Iran » 1
Export Privatpersoner » 8
Export RORO » 4
Export RORO, Mellanöstern » 1
Export Styckegods till Afrika » 9
Filer & dokument » 0
Fjärran östern » 1
Fjärran Östern, Kina » 0
Flytta utomlands » 1
Handelskammareintyg » 2
Import Baltimore » 3
Import Florida » 2
Import Houston » 6
Import Los Angeles » 3
Import Miami » 2
Import New York » 1
Import San Fransisco » 2
Importera Båt från USA » 3
Importera Bil från USA » 10
Importera bil via Holland » 21
IT och Telekom » 0
Nordtrafik AB » 4
Nordtrafik Terminal » 2
Nordtrafik.SE » 1
Öppettider och ledighet » 20
Övrigt » 2
Paketservice New York - Göteborg » 1
Priser och kostnader » 2
Regler och regelverk » 13
Shipping for dummies: Märkning » 1
Shipping for dummies: Roro Gbg » 0
Tjänster » 1
Tracker » 0
Trafikinformation » 64
Transportförsäkring » 1
Tullverk och tull » 139
Veteranbilsförtullning i Sverige sk 12% » 2
Wheels & Wings » 6
Nordtrafik AB: Kontakta oss | Feedback | Sponsring
Tjänster: Tracker | Import | Importkalkyler | Export | Förtullning | Nordtrafik.SE | Översikt webbplats
Nyheter: Containerförmedling | Containertrafik | Containertrafik från Canada | Dubai | Ekonomi | Export Containers, Nordamerika | Export Iran | Export Privatpersoner | Export RORO | Export RORO, Mellanöstern | Export Styckegods till Afrika | Filer & dokument | Fjärran östern | Fjärran Östern, Kina | Flytta utomlands | Handelskammareintyg | Import Baltimore | Import Florida | Import Houston | Import Los Angeles | Import Miami | Import New York | Import San Fransisco | Importera Båt från USA | Importera Bil från USA | Importera bil via Holland | IT och Telekom | Nordtrafik AB | Nordtrafik Terminal | Nordtrafik.SE | Öppettider och ledighet | Övrigt | Paketservice New York - Göteborg | Priser och kostnader | Regler och regelverk | Shipping for dummies: Märkning | Shipping for dummies: Roro Gbg | Tjänster | Tracker | Trafikinformation | Transportförsäkring | Tullverk och tull | Veteranbilsförtullning i Sverige sk 12% | Wheels & Wings |
Nordtrafik AB - Internationella transporter © 1946 - 2019