Besök Nordtrafik AB på Facebook!Besök Nordtrafik AB på Twitter!Prenumerera på Nordtrafik ABs RSS-flöde!

Veteranbilsförtullning tom 1949


Veteranbilsförtullning tom 1949

VETERANBILSFÖRTULLNING I SVERIGE SK 12%: Tullen har meddelat oss att man återgår till sin tidigare tolkning av avgiftsregler för bilar tom 1949 års modell. I praktiken innebär detta att bilar som kommer från tredje land förtullas enligt följande:

Bilen skall vara i originalskick
Handelskammareintyg krävs för att styrka detta.
Gäller bilar tom 1949.
Man betalar följdaktligen 0 % tull och 12% införselmoms igen.

Man frångår därmed kraven på att det bara får finnas cirka 30 st registrerade och att fordonet måste kostat cirka 5 ggr mer än nypris. Har du importerat en bil till "fulla avgifter" hjälper Nordtrafik gärna dig att överklaga hos tullen.

Vi glädjs med detta, men hoppas tullen också besinnar sin tolkning av bilar från 1950 fram till 30 års regeln. I synnerhet som man ju fortfarande kan importera sin 30-års bil via Holland som har en mycket liberalare syn på EU's regler, som ju är samma i hela EU. -Så var det tänkt i alla fall..

I Holland betalar du 6% för en bil från 1950 till 1980.
I Sverige betalar du 38% i pålagor för samma bil.

Nordtrafik skeppar via Holland, men också direkt till Sverige.
För ytterligare informtion ring 031-65 61 80.

Alla uppdrag utföres i enlighet med NSAB 2000.
www.nordtrafik.se


Skrivet 2010-08-22 2019-12-05 13:28:56





Allmänna speditions- och uppdragsvillkor:

Alla uppdrag utförs som förmedlare i enlighet med NSAB 2000. Nordtrafik ansvarar som transportör endast när Nordtrafik uttryckligen åtagit sig ett sådant ansvar eller utfärdat konossement i eget namn. Annars ansvarar Nordtrafik som förmedlare. De allmänna villkoren NSAB 2000 finns att tillgå genom denna länk. Nordtrafik svarar inte för lösgods packat i bilar.




Nyhetsarkiv

Antal

Containerförmedling » 1
Containertrafik » 4
Containertrafik från Canada » 2
Dubai » 0
Ekonomi » 1
Export Containers, Nordamerika » 1
Export Iran » 1
Export Privatpersoner » 8
Export RORO » 4
Export RORO, Mellanöstern » 1
Export Styckegods till Afrika » 9
Filer & dokument » 0
Fjärran östern » 1
Fjärran Östern, Kina » 0
Flytta utomlands » 1
Handelskammareintyg » 2
Import Baltimore » 3
Import Florida » 2
Import Houston » 6
Import Los Angeles » 3
Import Miami » 2
Import New York » 1
Import San Fransisco » 2
Importera Båt från USA » 3
Importera Bil från USA » 10
Importera bil via Holland » 21
IT och Telekom » 0
Nordtrafik AB » 4
Nordtrafik Terminal » 2
Nordtrafik.SE » 1
Öppettider och ledighet » 20
Övrigt » 2
Paketservice New York - Göteborg » 1
Priser och kostnader » 2
Regler och regelverk » 13
Shipping for dummies: Märkning » 1
Shipping for dummies: Roro Gbg » 0
Tjänster » 1
Tracker » 0
Trafikinformation » 64
Transportförsäkring » 1
Tullverk och tull » 139
Veteranbilsförtullning i Sverige sk 12% » 2
Wheels & Wings » 6
Nordtrafik AB: Kontakta oss | Feedback | Sponsring
Tjänster: Tracker | Import | Importkalkyler | Export | Förtullning | Nordtrafik.SE | Översikt webbplats
Nyheter: Containerförmedling | Containertrafik | Containertrafik från Canada | Dubai | Ekonomi | Export Containers, Nordamerika | Export Iran | Export Privatpersoner | Export RORO | Export RORO, Mellanöstern | Export Styckegods till Afrika | Filer & dokument | Fjärran östern | Fjärran Östern, Kina | Flytta utomlands | Handelskammareintyg | Import Baltimore | Import Florida | Import Houston | Import Los Angeles | Import Miami | Import New York | Import San Fransisco | Importera Båt från USA | Importera Bil från USA | Importera bil via Holland | IT och Telekom | Nordtrafik AB | Nordtrafik Terminal | Nordtrafik.SE | Öppettider och ledighet | Övrigt | Paketservice New York - Göteborg | Priser och kostnader | Regler och regelverk | Shipping for dummies: Märkning | Shipping for dummies: Roro Gbg | Tjänster | Tracker | Trafikinformation | Transportförsäkring | Tullverk och tull | Veteranbilsförtullning i Sverige sk 12% | Wheels & Wings |
Nordtrafik AB - Internationella transporter © 1946 - 2019