Besök Nordtrafik AB på Facebook!Besök Nordtrafik AB på Twitter!Prenumerera på Nordtrafik ABs RSS-flöde!

Du kan importera din veteranbil via Holland till 6% införselmoms.


Du kan importera din veteranbil via Holland till 6% införselmoms.

IMPORTERA BIL VIA HOLLAND: Du kan importera din veteranbil via Holland. Tullmyndigheterna där har en annan tolkning av vilka regler som gäller i Europa. Något märkligt tycker vi, men icke desto mindre intressant för dig.

Följande gäller för transport RORO (Roll on Roll off) från USA:
A/ Avgångar från Baltimore och Jacksonville till Holland. Ca var 3:e vecka.
B/ Bilar lossas i Holland och tullklareras där.
C/ Holländsk veteranbilsmoms är 6%. Baseras på inköpspris och fraktkostnad.
D/ Bilar skeppas efter förtullning vidare i RoRo fartyg till Göteborg, där du kan hämta bilen.

Din bil måste fungera. Körs ombord och av fartygen.
Din bil får inte ha några lösa grejer lastade. Icke förhandlingsbart. US Customs tömmer din bil om något är lastat i den.

Vi arrangerar med upphämtning av bilar i hela USA. Du kan skeppa rullande gods, bilar, mc och båtar via denna kanal. Båtar och nyare bilar kan också vara intressant att förtulla i Holland då den normala momsen där är 19%.

Kostandsjämförelse finner du om du klickar här

Ring oss gärna för ytterligare info och bokningar 031 - 65 61 80.

Alla uppdrag utföres i enlighet med NSAB 1985.

www.nordtrafik.se


Skrivet 2010-04-19 2023-12-08 14:17:14





Allmänna speditions- och uppdragsvillkor:

Alla uppdrag utförs som förmedlare i enlighet med NSAB 2000. Nordtrafik ansvarar som transportör endast när Nordtrafik uttryckligen åtagit sig ett sådant ansvar eller utfärdat konossement i eget namn. Annars ansvarar Nordtrafik som förmedlare. De allmänna villkoren NSAB 2000 finns att tillgå genom denna länk. Nordtrafik svarar inte för lösgods packat i bilar.




Arkiverade nyheter

Antal

Containerförmedling » 1
Containertrafik » 4
Containertrafik från Canada » 2
Dubai » 0
Ekonomi » 1
Export Containers, Nordamerika » 1
Export Iran » 1
Export Privatpersoner » 8
Export RORO » 4
Export RORO, Mellanöstern » 1
Export Styckegods till Afrika » 9
Filer & dokument » 0
Filkollektion » 0
Fjärran östern » 1
Fjärran Östern, Kina » 0
Flytta utomlands » 1
Handelskammareintyg » 2
Import Baltimore » 3
Import Florida » 2
Import Houston » 6
Import Los Angeles » 3
Import Miami » 2
Import New York » 2
Import San Fransisco » 2
Importera Båt från USA » 3
Importera Bil från USA » 10
Importera bil via Holland » 21
Insurance » 0
IT och Telekom » 0
Nordtrafik AB » 4
Nordtrafik Terminal » 2
Nordtrafik.SE » 1
Öppettider och ledighet » 22
Övrigt » 2
Paketservice New York - Göteborg » 1
Priser och kostnader » 2
Prislistor » 0
Regler och regelverk » 13
Shipping for dummies: Märkning » 1
Shipping for dummies: Roro Gbg » 0
Tjänster » 1
Tracker » 0
Trafikinformation » 74
Transportförsäkring » 1
Tullverk och tull » 166
Veteranbilsförtullning i Sverige sk 12% » 2
Wheels & Wings » 6
Nordtrafik AB: Kontakta oss | Feedback | Sponsring
Tjänster: Tracker | Import | Importkalkyler | Export | Förtullning | Nordtrafik.SE | Översikt webbplats
Nyheter: Containerförmedling | Containertrafik | Containertrafik från Canada | Dubai | Ekonomi | Export Containers, Nordamerika | Export Iran | Export Privatpersoner | Export RORO | Export RORO, Mellanöstern | Export Styckegods till Afrika | Filer & dokument | Filkollektion | Fjärran östern | Fjärran Östern, Kina | Flytta utomlands | Handelskammareintyg | Import Baltimore | Import Florida | Import Houston | Import Los Angeles | Import Miami | Import New York | Import San Fransisco | Importera Båt från USA | Importera Bil från USA | Importera bil via Holland | Insurance | IT och Telekom | Nordtrafik AB | Nordtrafik Terminal | Nordtrafik.SE | Öppettider och ledighet | Övrigt | Paketservice New York - Göteborg | Priser och kostnader | Prislistor | Regler och regelverk | Shipping for dummies: Märkning | Shipping for dummies: Roro Gbg | Tjänster | Tracker | Trafikinformation | Transportförsäkring | Tullverk och tull | Veteranbilsförtullning i Sverige sk 12% | Wheels & Wings |
Nordtrafik AB - Internationella transporter © 1946 - 2023